زبان فرانسه یکی از خوش آهنگ‌ترین زبان‌های دنیاست و زبان رسمی 29 کشور به حساب می‌آیند. افراد به دلایل مختلفی از جمله: تحصیل، کار و… به سراغ یادگیری زبان فرانسه می‌روند. یکی از مباحث اولیه که در زبان فرانسه به آن پرداخته می.شود، سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه می‌باشد. برای آغاز مکالمه و صحبت با دیگران یادگیری سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه با تلفظ برای ما فارسی زبانان بسیار الزامی است. با خواندن مقاله امروز و با تمرینات بیشتر مطالب گفته شده در ذهن شما تثبیت می‌شود.

سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه با تلفظ فارسی

هنگام ملاقات با یک فرد در موقعیت‌های مختلف ما از سلام و احوال پرسی‌های متفاوت می‌توانیم استفاده کنیم. در ادامه به معرفی انواع آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • Bonjour

در زبان فرانسه (سلام و روز بخیر) با عبارت Bonjour بیان می‌شود اما معنای تحت الفظی آن به معنی روز بخیر می‌باشد. در میان مردم کشور فرانسه این نوع از سلام رواج دارد. این عبارت در زبان فرانسه مودبانه‌ترین حالت سلام می‌باشد و در موقعیت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

  • Salut

کلمه بالا به معنی (سلام و خداحافظی) می‌باشد. معمولا از این عبارت بعد از به پایان رسیدن مکالمات تلفنی استفاده می‌شود. این عبارت در موقعیت‌های غیر رسمی و دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • Coucou

عبارت Coucou به معنی (هی) می‌باشد. این عبارت اسم یک پرنده است اما در احوالپرسی‌های زبان فرانسه معمولا از این عبارت استفاده می‌شود. این عبارت دقیقا شبیه به Hey در زبان انگلیسی است. عبارت گفته شده در موقعیت‌های رسمی رواج ندارد و معمولا کودکان و نوجوانان از این عبارت استفاده می‌کنند.

  • ?Ca va

عبارت بالا به معنای (اوضاع چطوره؟/ حالت چطوره؟) می‌باشد. این عبارت متداول‌ترین حالت، برای پرسیدن حال طرف مقابل است. برخی از عبارات متداول دیگر، در میان مردم فرانسه شامل موارد زیر می‌باشد. 4 عبارت اول، همگی به معنای (حالت چطوره) می‌باشد.

 ?Comment ca va _
?Bonjour, ca va _
?Salut, ca va _
?Comment ça se passe _
?Tu vas bien _
خوبی؟

برای پاسخ در مقابل سوالات احوالپرسی به فرانسوی می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید:

_ Ca va bien
اوضاع خوبه/ خوب پیش میره
_ Tout va bien
همه چیز روبه راهه
_ Pas pire
بد نیستم
_ Comme ci, Comme ca
.نه خوب و نه بد

نکته:
حالت چطوره در زبان فرانسه با فعل Aller پرسیده می‌شود.

  • Comment allez-vous

عبارت گفته شده به معنای (حالتان چطور است؟) می‌باشد. این عبارت در موقعیت‌های رسمی در بین دو نفر رد و بدل می‌شود. در موقعیت‌های رسمی از عبارات دیگری نیز استفاده می‌شود. به موارد زیر دقت کنید:

?Vous allez bien _
حالتان خوب است؟
?Comment faites-vous _
اوضاع چطور است؟
?Vous vous sentez bien _
حالتان خوب است؟
?Comment va la vie _
زندگی چطور پیش می‌رود؟

اما در موقعیت‌های رسمی در جواب به سوالات بالا می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید:

.Je vais bien merci _
خوبم ممنون.
.Je me sens bien _
حالم خوب است ممنون.
.Bien merci _
خوبم ممنون.
?Et vous _
شما چطور؟

  • Bienvenue

برای گفتن (خوش آمدید) می‌توانید از عبارت بالا استفاده کنید.

  • Quoi de neuf

عبارت گفته شده به معنی (چه خبر؟) می‌باشد. از این عبارت معمولا در موقعیت‌های غیر رسمی استفاده می‌شود.

  • ?Excusez-moi

برای جلب توجه کسی، از این عبارت مودبانه استفاده می‌شود. عبارت بالا به معنای (ببخشید؟) می‌باشد.

  • Enchante

بعد از احوالپرسی اولیه در زبان فرانسه می‌توانید از عبارت Enchante که به معنای (از آشنایی با شما خوشوقتم) استفاده کنید اما معنای تحت الفظی این عبارت به معنای (از آشنایی با شما لذت بردم) می‌باشد. اما دقت داشته باشید که این عبارت در مذکر و مونث بودن مقداری تفاوت دارند اما تلفظ هر دوی آن‌ها یکسان است. این تفاوت بدین شکل است:

(مذکر)  Enchante _
(مونث)  Enchantee _

  • Merci beaucoup 

برای تشکر از دیگران به صورت رسمی از عبارت بالا استفاده می‌شود. این عبارت به معنای (سپاس فراوان) می‌باشد.

  • Aurevoir

در صورتی که قصد خداحافظی کردن با فردی را را دارید بهترین عبارت، عبارت بالا می‌باشد. این عبارت در موقعیت‌های رسمی و دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • À tout à l’heure /à plus
 عبارت بالا به معنای (می.بینمت/ بعدا می‌بینمت) می‌باشد. این عبارت معمولا در پایان مکالمات دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلام و احوالپرسی به زبان فرانسوی بر حسب موقعیت زمانی

  • Bonjour

جالب است بدانید که این عبارت برای صبح بخیر و ظهر بخیر استفاده می‌شود و فقط بسته به زمانی که استفاده می‌کنید معنای آن تغییر پیدا می‌کند.

  • Bonsoir

برای استفاده از این عبارت باید به زمان دقت داشته باشید. این عبارت به معنی (بعد از ظهر/ شب بخیر) می‌باشد و در ساعات مناسب می‌توانید از این عبارت استفاده کنید.
معمولا برای (شب بخیر) گفتن از عبارت Bonne nuit نیز استفاده می‌شود.

در این مقاله سعی کرده‌ایم که سلام و احوالپرسی به زبان فرانسه همراه با تلفظ را فرا گیرید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.
اما اینکه عبارات و اصطلاحات زبان فرانسه را به صورت لغت به لغت حفظ کنیم بعد از مدتی آن‌ها را فراموش خواهیم کرد. همه عبارات زبان فرانسه، حتی سلام و احوالپرسی به زبان فرانسوی بهتر است در قالب جملات و در داخل متن فرا گرفته شود. البته راه‌های بهتر و نتیجه بخش‌تری هم وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.
روش پیشنهادی ما به شما آموزش زبان فرانسه با سریال می‌باشد. آموزش از طریق سریال‌های فرانسوی زبان، علاوه بر اینکه باعث یادگیری بهتر لغات و اصطلاحات می‌شود امکان نیتیو لایک شدن شما را فراهم می‌کند. آموزش زبان فرانسوی با سریال به دلیل ماهیت متفاوتی که دارد باعث نیتیو لایک شدن زبان آموزان می‌شود اما استفاده از این سبک و روش آموزشی کار هر فردی نیست و نیاز به مهارت بالا و آگاهی از تکنیک‌های زبان شناسی و روانشناسی دارد.
در حال حاضر این سبک آموزشی در سایت زبان احمدرضا ابراهیمی تحت عنوان راکت در حال برگزاری می‌باشد. دوره راکت به دو صورت فشرده (آموزش زبان فرانسه در 50 جلسه) و فوق فشرده (آموزش زبان فرانسه در 50 روز) برگزار می‌شوند و شما می‌توانید بسته به نیاز به انتخاب هر یک از دوره‌ها اقدام نمایید.
اساتید چند زبانه دوره راکت زیر نظر احمدرضا ابراهیمی دو الی چند زبان را به سبک راکت آموزش دیده‌اند و با آگاهی از مسیر و دغدغه زبان آموزان به آموزش می‌پردازند. از آغاز تا پایان ثبت نام اساتید از شما حمایت و پشتیبانی کاملی خواهند داشت.
برای دریافت مشاوره رایگان، کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام در دوره راکت و… می‌توانید به تکمیل فرم مشاوره و ثبت نام در انتهای صفحه بپردازید و یا از طریق پشتیبانی سایت با ما ارتباط حاصل نمایید؛ همچنین می‌توانید با شماره تلفن 09333558002 تماس حاصل نمایید.