شناخت انواع سطح در آموزش زبان آلمانی، از مواردی است که در همان ابتدا برای علاقه مندان به این زبان، یک سوال بزرگ است و آنها را با یک چالش روبرو می کند. در واقع با شناخت سطوح یادگیری زبان آلمانی، شما می توانید به شکل بهتری مسیری را که قرار است در آن قرار بگیرید را برنامه ریزی کرده و آگاهانه در این مسیر قدم بردارید.
کارشناسان زبان آلمانی نیز مانند سایر زبان های دیگر، برای رسیدن به سطح بالا در زبان آلمانی، پله هایی را مشخص کرده اند. شرط رسیدن به هر پله، گذراندن پله های دیگر است. شما برای رسیدن به هر بخش، باید بخش های ابتدایی را به بهترین شکل فرا بگیرید و در نهایت در آزمون پایان ترم آن، حداقل نمره را کسب نمایید.

 

سطح A۱ /A۲

این سطح از سطوح مقدماتی در زبان آلمانی است و البته به عنوان Basic user شناخته می شود. هر کدام  از این سطوح زمان مشخصی را برای گذراندن دارند. در ابتدا با وارد شدن در سطح A۱، شما با مواردی مانند الفبای زبان آلمانی و یا آواها، اسامی رنگ ها و یا اعداد آشنا می شوید.
در نهایت چیزی که شما در این سطح فرا می گیرید، این است که می توانید با مکالمات روزمره انگلیسی و همچنین موضوعاتی مانند معرفی خود آشنا شوید. کلمات ابتدایی و اما کاربردی را فرا می گیرید و در حقیقت مسیر تازه ای را آغاز نمایید. نکته قابل توجه در این سطح این است که؛ صحبت کردن روان به زبان آلمانی، برای شما کمی زود است و نیاز به تمرین و تکرار بیشتری خواهید داشت.

 

در سطح A۲ از سطح مقدماتی آلمانی، شما می توانید با موضوعات کلی و کاربردی ای مانند معرفی خود و یا خانواده تان به خوبی کنار آمده و در مورد انواع مواد غذایی، پرسیدن آدرس محل زندگی و یا کار خود و موارد این چنینی آشنا شوید. در واقع بعد از گذراندن این سطح است که شما می توانید به سطح میانی یا متوسطه زبان آلمانی وارد شوید.

 

سطح B۱/B۲

علاقه مندانی که در سطح B۱ وارد می شوند، بعد از گذراندن این دوره، می توانند به خوبی در شرایط سفر به کشور آلمان، از عهده مسائل روزمره خود، برآیند و البته می توانند با استفاده از جملات پرسشی، خبری و یا جملات ساده، در مورد مسائل و موضوعات آشنا صحبت کنند. البته آنها در این سطح هنوز هم کمی نیاز به تامل در مکالمه برقرار کردن دارند و می توانند در مکالماتی که موضوع آن از پیش تعیین شده است، به خوبی عمل کنند.
در سطح B۲ اما، متقاضیان می توانند به بخش های تخصصی تر وارد شده و براحتی در خواندن متن های دشوار و یا گفتگوهای تخصصی تر، شرکت نمایند. در این سطح زبان آموزان می توانند در گفتگوهایی که موضوعات آن از پیش تعیین نشده، به خوبی عمل کرده و در کلاس درس آلمانی، متوجه تمامی صحبت های استاد شوند. قابل ذکر است که به این سطح Independent User نیز می گویند.

 

سطح C۱/C۲

این سطح را با عنوان Proficient User نیز می شناسند. در سطح C۱ اتفاق مثبتی که می افتد این است که، آنها می توانند در مکالمات حرفه ای تر بدون اینکه به پیدا کردن حتی یک لغت هم نیازی پیدا کنند، شرکت نموده و به خوبی و روان به مکالمه آلمانی بپردازند. در این سطح دایره لغات زبان آموزان نیز گسترده تر شده است و بودن در این سطح یعنی اینکه زبان آموز با هدفی مشخص در این مسیر گام برداشته است.
در سطح C۲ اما، تشخیص یک زبان آموز با یک فرد بومی، در اکثر مواقع، سخت می شود و آنها می توانند در خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان آلمانی، به خوبی عمل کرده و مانند یک فرد آلمانی، اطلاعات کتبی و شفاهی بسیاری را مورد استفاده قرار بدهند.

 

اگر بخواهیم به سطح پرطرفدار در میان علاقه مندان به زبان آلمانی در کشورمان اشاره داشته باشیم، باید گفت که این سطح B یا Independent User است که با اختلاف از سایر سطوح آموزش آلمانی، گوی سبقت را ربوده است. این سطوح را سازمان CEFR برای علاقه مندان مشخص می کند و در نهایت شما می توانید با آشنایی بهتر این سطوح از سطح زبانی خود آگاه شوید.
اگر شما عزیزان علاقه مند به شرکت در دوره های زبان آلمانی هستید و یا حتی مدتی را به شکل خود آموز به یادگیری این زبان پرداخته اید، می توانید با ثبت اطلاعات شخصی در بخش زیر و همچنین شماره تماس خود، منتظر کارشناسان مشاور ما بوده، و از مشاوره رایگان آنها در زمینه انتخاب دوره متناسب با شرایط خود، بهره ببرید.
دوره های ویژه آلمانی در آکادمی زبان بهین دانش، به دو شکل فشرده آموزش زبان آلمانی در ۵۰ روز و ترمیک در حال برگزاری هستند و با طراحی دوره های آنلاین آلمانی در هر سطح و هر موقعیت جغرافیایی ای که باشید، می توانید در این دوره ها شرکت نموده و به این زبان مسلط شوید.
دوره های آنلاین با هدف همگانی کردن آموزش آلمانی برای تمامی افراد در سراسر ایران و جهان، طراحی شده است و امروزه به شکل ویژه و با نگاه جدیدی که در آموزش دارد، علاوه بر یادگیری علم زبان آلمانی، از شما افرادی هدفمند و با برنامه می سازد.
برای مشاوره رایگان از همکاران ما در آکادمی زبان بهین دانش، اطلاعات خود را وارد کنید و منتظر تماس آنها باشید. همکاران ما همه روزه بجز در ایام تعطیل، از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند و شما را از لحظه اقدام به ثبت نام و تا پایان دوره مربوطه، مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار خواهند داد.