IELTS7 Banner 01 8
در این مقاله چند استراتژی برای یادگیری زبان چینی به عنوان مبتدی را برای شما علاقه مندان شرح می دهیم. آیا شما شغل جدیدی در چین گرفتید؟ برای ادامه تحصیل به تایوان رفته اید؟ شرسک زندگی خودرا پیدا کرده اید و او اهل چین است؟ پس همین حالا شما باید شروع به یادگیری زبان چینی ماندارین کنید، افرادی هستند که تنها در مدت زمان دو تا سه ماه موفق به سطح مناسبی از چینی ماندارین دست پیدا کرده اند. بنابراین آنها چه کارهایی متفاوت از دانش آموز متوسط زبان چینی شما انجام می دهند؟ نکته این است که آنها از استراتژی های یادگیری اثبات شده استفاده می کنند. ما می خواهیم به شما نشان دهیم که از کجا باید سفر یادگیری چینی خود را شروع کنید و در ابتدا چه کاری انجام دهید. علم نشان می دهد که هنگام یادگیری زبان ها ، مهمترین عامل، میزان ورودی است که شما به زبان مقصد دریافت می کنید. برای شما، این بدان معنی است که صرفاً مطالعه، خواندن و صحبت کردن کافی نخواهد بود. شما باید با ترکیبی از استراتژی های یادگیری فعال و غیرفعال همراه باشید تا از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

 

خود را با لحن ها آشنا کنید. همه ما می دانیم که چینی ماندارین یک زبان تونی است یعنی به به لحن بستگی دارد: کاراکترها، حتی اگر تلفظشان به طور دیگری یکسان باشد، معنی آن ها با تغییر صدا عوض می شود. آشنایی با لحن ها بسیار مهم است، زیرا در غیر این صورت، شما از هر کلمه اشتباه سوء استفاده می کنید! لحن ها هنگام صحبت کردن به زبان چینی اساساً تغییر می کنند. این به نظر پیچیده است اما همه زبان های گفتاری از یک قلم و روشی استفاده می کنند: فقط تفاوت زبان فارسی میان گفتن “بله” به روشی کاملا خاص و گفتن “بله” به عنوان سوال یا ابراز تردید را امتحان کنید. در ابتدا بر گوش دادن به صدای شخصیت های مجرد و سپس به تدریج به صدای کلمات و جملات توجه کنید.
به فردی احتیاج خواهید داشت که در مورد تلفظ خود بازخورد خود را نشان دهد. استفاده از کلاس های آنلاین آموزش زبان چینی در ۵۰ روز و اپلیکیشن ARE پیدا کردن شریک زبان یا مدرس ساده تر از همیشه است. ضبط خود و مقایسه آن با صدای بومی ایده دیگری است که موثر است. هنگام صحبت کردن ، تلفظ خود را آهسته شروع کرده و اغراق کنید! یاد بگیرید که چگونه از پینین استفاده کنید، برای یادگیری بقیه تلفظ های چینی ماندارین ، شما باید پینین را درک کنید. بسیاری از مشکلات چینی ها ناشی از این زبان این است که آوایی نباشد. تلفظ به نوشتن کلمات یاکاراکترهای چینی مربوط نمی شود. پینین بر این مانع غلبه می کند و به شما امکان می دهد در واقع تلفظ شخصیت های چینی را بنویسید! پینین در اصل الفبای زبان چینی است. از این پس، شما واقعاً خواهید دانست که چه چیزی را سعی می کنید تلفظ کنید. علاوه بر کمک به شما در تلفظ، به پینین نیز نیاز خواهید داشت تا کلمات ناآشنا را در یک فرهنگ لغت جستجو کنید و در واقع چینی را روی رایانه تایپ کنید. بنابراین پینین را مطالعه کنید. مهمترین چیز هنگام مطالعه پینین این است: پینیین فارسی یا انگلیسی نیست! آن منطق و الگوهای خاص خود را دنبال می کند و تله های ناخوشایند خود را دارد. به عنوان مثال ، پینین کاراکتر (کتاب) shū است ، جایی که u در “کفش” شبیه به poe تلفظ می شود. اما ، در شخصیت 句 (جمله) j) ، u دقیقاً مانند آلمانی the تلفظ می شود.  در مثال بالا ، “کفش” به عنوان کلمه کلیدی برای 书 (کتاب) عمل می کند.

 

شخصیت های چینی با میانبر: ساختار و mnemonicsدر هنگام مطالعه چینی ماندارین شخصیت های چینی را کنار نگذارید. برخی از برنامه ها از شخصیت های چینی رد می شوند زیرا به نظر خیلی سخت می رسد. اگر این کار را انجام دهید، در آینده شما را تحت تعقیب قرار خواهد داد. علاوه بر این، اگر می دانید چگونه می توانید مطالعه شخصیت های چینی ساده ترین قسمت باشد. شخصیت های چینی نقشه های غیرقابل توصیف نیستند. آنها معمولاً از بلوک های ساختمانی کوچکتر ساخته شده اند، کمی شبیه به قطعات لگو. تصویری که بلوک های ساختاری از شخصیت های چینی را نشان می دهد برخی از این بلوک های ساختمانی رادیکال نامیده می شوند.
در حقیقت ، بیشتر شخصیت های چینی که تا به حال یاد خواهید گرفت ، تقریباً از حدود ۲۰۰ رادیکال با هم متحیر هستند. نحوه کاراکترهای چینی این است که تعداد زیادی از آنها را می توان به یک آوایی (نشان دادن تلفظ) و یک مؤلفه معنایی (نشان دادن معنی) تقسیم کرد. شخصیت (妈 (ma را در بالا بگیرید ، این یعنی مادر. قسمت چپ آن (女 (nü، نشان می دهد که شخصیت با زن رابطه ای دارد. و قسمت راست آن horse (ma) اسب ، نشانه ای برای تلفظ شخصیت است. در اینجا چند نمونه از مؤلفه های آوایی و معنایی دیگر آورده شده است: جزء آوایی 几 (jī) 机 (دستگاه): jī 饥 (گرسنه): jī 肌 (ماهیچه): jī مؤلفه معنایی 氵 (رادیکال آب) 河 (رودخانه): hé 海 (دریا): hǎi 酒 (الکل): jiǔ اضافه کردن مونیمونیک به معادله ، این دانش را به چیزی فوق العاده قدرتمند تبدیل می کند.
مثال بالا را بگیرید ، 妈. حالا چگونه یادم هست که 女 (زن) و 马 (اسب) به معنای مادر است؟ به این نمونه نگاه کنید: 矛盾 (máo dùn) – تضاد این کلمه از شخصیت های نیزه (máo) و سپر (dùn) تشکیل شده است. آنها با هم جمع شده اند تا به معنای “تضاد” باشند. اگر داستان پشت این کلمه را بدانید، به راحتی می توان ترکیب این کلمه را ایجاد کرد. در چین باستان، مردانی در حال فروش نیزه هایی بودند که ادعا می کردند هر سپر را سوراخ می کنند ، و سپر هایی که به همین ترتیب ادعا می کرد برای همه سلاح ها غیرقابل نفوذ بود. یک رهگذر از او پرسید ، “بنابراین ، اگر من از یکی از نیزه های شما در یکی از سپرهای شما استفاده کنم ، چه اتفاقی می افتد؟” با یادآوری داستان می توانید معنی کلمه remember (máo dùn) را به خاطر بسپارید.

 

گرامر چینی دستور زبان چینی آسان است. بر خلاف اسپانیایی و آلمانی ، هیچ ترکیب فعل دیوانه ای وجود ندارد. یا به این ترتیب خرد متعارف پیش می رود. اما دستور زبان چینی در عین حال بسیار دشوارتر از آن است که فکر می کنید. دستور زبان بسیار محور تر است. معنی این است که یادگیری دستور زبان چینی به عنوان یک تلاش مستقل موفقیت آمیز نخواهد بود. درعوض ، تمرین ، غوطه وری و استفاده واقعی از زبان باید بیشتر از این باشد که یادگیری بالینی قواعد دستوری را مورد توجه شما قرار دهد. قواعد دستوری را به طور کامل رد نکنید. فقط آن را به کانون اصلی خود تبدیل نکنید و تمرین های گرامر را در تمام طول روز انجام دهید. ویکی گرامر چینی یک منبع آنلاین رایگان است هنگامی که شما می خواهید چیزی خاص را بررسی کنید.
زیاد حرف زدن! برای صحبت با چینی باید با چینی صحبت کنید. هدف خود را برای کمال نکنید و در عوض این کار را انجام دهید. مرتباً با شرکای گفتگو ملاقات می کنید و به سادگی آن را امتحان می کنید. این ساده تر از انجام گفته می شود و در ابتدا موانع زیادی وجود دارد. ممکن است اتفاق بیفتد که با وجود تمام مطالعات شما ، شریک زندگی جدید شما را درک نمی کند. بمانید و پایدار باشید. حتی هنگام کار با معلم ، باید روی مکالمات زندگی واقعی تأکید شود. اگر شما مطالعه مستقل از واژگان و دستور زبان را انجام می دهید ، گفتگوهای واقعی بیش از انجام تمرینات ثابت به شما کمک می کند. برای عملی ، پیدا کردن کسی که به زبان آنلاین چینی صحبت می کند ، راحت تر است.
استراتژی های یادگیری منفعل ایجاد یک محیط همه جانبه برای به حداکثر رساندن تلاش های یادگیری شما مهم است. اینجاست که استراتژی های یادگیری غیرفعال به مرحله اجرا در می آید. جدای از هک های زبانی مانند تغییر تلفن و مرورگر خود به چینی ، گوش دادن به پادکست های چینی یا تماشای فیلم ها و فیلم های چینی بسیار قدرتمند است. اگر از کتاب لذت می برید ، خواندن برای لذت بردن به زبان چینی به همان اندازه یک روش عالی و بدون نیاز به گذراندن آموزش های گرامر و واژگان است. استفاده از روشهای فوق و فشار سریع سرعت چینی شما را بهبود می بخشد. منتظر چی هستی؟ زمان شروع مطالعه است!

 

با شرکت در یکی از دوره های آموزش آنلاین زبان چینی در ۵۰ روز یا آموزش آنلاین زبان چینی خواهید توانست این زبان را از پایه و در مدت زمان دلخواهتان بیاموزید و به سطح مطلوب خود برسید. جهت اطلاعات بیشتر برای ثبت نام فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید، کارشناسان موسسه احمدرضا ابراهیمی با شما تماس خواهند گرفت و مشاوره های لازم را در اختیارتان می گذارند تا بتوانید دوره ی متناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید.