کلاسی که امروز در حال بازدید از آن بودم، یکی از کلاس های دوره راکت کودکان موسسه زبان بهین دانش بود. این دوره ها به صورت خصوصی و آنلاین زیر نظر احمدرضا ابراهیمی، موسس دوره های راکت در حال برگزاری است. در دوره های راکت برای هر زبان آموز گروهی جدا با حضور اساتید دوره و نظارت خبرگان این دوره اعم از موسس دوره، اساتید و کارشناسان آموزشی تشکیل می شود تا روند پیشرفت زبان آموز را مورد بررسی قرار دهند و زبان آموز را هرچه سریع تر به اهدافش برسانند. در این دوره ضمن آموزش زبان مهارت های یادگیری، خود باوری و اعتماد به نفس نیز مورد تقویت قرار می گیرد.
این شیوه آموزشی توانسته است، با ایجاد تحول در نوع نگاه به آموزش و تغییر دیدگاه زبان آموزان از حالت اجبار در یادگیری زبان یا هر مهارتی دیگر، به حالت تشویق و حتی لذت آنان را تشنه یادگیری کند.

IELTS7 Banner 01 8

قبل از شروع کلاس، نگین طباطبایی که زبان آموز بود تکالیفش را در گروه ارسال کرد و راس ساعت ۱۷:۰۰ کلاس شروع شد. استاد عظیمی و نگین به گرمی به سلام و احوال پرسی با یکدیگر پرداختند.
استاد عکسی از یکی از کلیپ های اپلیکیشن که درباره مشاغل بود ارسال کرد و از نگین خواست قسمت مربوطه را تماشا کند و درباره شخصی که در تصویر است و شغل و ساعات کاری او صحبت کند و بعد از آن، با استفاده از الگوهای جدیدی که یاد میگیرد، درباره خودش و یا خانواده اش نیز صحبت کند و ویسش را در گروه ارسال کند. استاد در مرحله اولاین کار را انجام داد تا زبان آموز به طور واضح متوجه تسک شود و مسیر را اشتباه نرود. این فعالیت برای مشاغل مختلفی که در کلیپ به آن اشاره شده بود انجام شد و باعث شد زبان آموز مهارت تبدیل جمله ها از اول شخص به سوم شخص، مهارت صحبت کردن، انواع شغل ها و جملات با ساختار های جدید را به خوبی یادبگیرد.

در مرحله ی بعد از زبان آموز خواسته شد تا قسمت های دیگر کلیپ را ببیند و تمامی صحبت هایی که بین اشخاص در کلیپ زده می شود و چالش بیشتری برای زبان آموز دارد را در گروه تایپ کند و از روی جملات بخواند و ویسش را ارسال کند. به این طریق هم زبان آموز با جملات با ساختار های جدید و سخت تر آشنا شد. در قسمت بعد، استاد از یوتیوب دو کلیپ که سطح بالاتری داشتند در گروه ارسال کرد و از نگین خواست جملات و سوالاتی که برایش جذاب و جدید هستند را انتخاب کند و مثل مرحله قبل همراه با ویس در گروه ارسال کند.

بعد از اتمام همه ی این مراحل از نگین خواسته شد تا با جملات جدیدی که یادگرفته است یک مکالمه بین خودش و یکی از اعضای خانواده اش بنویسد و ویسش را نیز ارسال کند. با این روش زبان آموز به صورت کاربردی از جملات با ساختار های پیچیده تر استفاده کرد.
طبق روال همیشه، در آخر کلاس به زبان آموز تکالیفی داده شد که موظف بود قبل از شروع جلسه ی بعد، انجام دهد و در گروهش ارسال کند.

همانطور که دیدید در کلاس های دوره راکت که یکی از روش های نوین برای یادگیری زبان است، شما می توانید بدون درگیر شدن با قواعد سخت و پیچیده، به راحتی از جملات با ساختار های پیچیده استفاده کنید و آن ها را ملکه ذهنتان کنید. در کلاس های آنلاین، از زمان حداکثر استفاده انجام می شود و زبان آموزان در هر روستا، شهر و کشوری که زندگی می کنند به راحتی می توانند از کلاس های آنلاین موسسه زبان بهین دانش بهره مند شوند و به اهداف خود دست پیدا کنند.
شما می توانید با ارسال اطلاعات خود از طریق فرم ثبت نام زیر یا ارائه به پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته در این دوره ها شرکت کنید.