امروز ششمین جلسه برای زبان آموزان دوره Grip۲ در آموزشگاه زبان بهین دانش برگزار شد. در ادامه گزارش کوتاهی از روند برگزاری این جلسه میخوانیم.

IELTS7 Banner 01 8

مرور خاطرات!

جلسه ی امروز هم در ساعت ۱۸:۳۰ رسما شروع شد و استاد پس از احوال پرسی و حضور و غیاب، به خوش و بش با زبان آموزان پرداخت. سپس تمارین زبان آموزان بررسی شد و به سوالات آن ها در مورد تمارین پاسخ داده شد. سپس استاد از هر زبان آموز در مورد سه توانایی در یادگیری زبان انگلیسی که در جلسه ی قبل یاد گرفته بودند پرسید و آن ها باید پاسخ صحیح خود را در قالب جملاتی درست و با توجه به مطالبی که در جلسات قبل فرا گرفته بودند می دادند که البته به خوبی توانستند با جملات ساده و اما درست از عهده این فعالیت بر بیایند. (در این مرور کردن، زبان آموزان باید به صورت جواب کاربردی و البته واقعی با زندگی شان به سوالات استاد پاسخ می دادند و از can و can’t استفاده می کردند.)

دست گرمی!

در ادامه ی کلاس، استاد از زبان آموزان خواست تا بر روی دو صفحه ی تمرین درس جدید در کتاب کار کرده و به صورت دو به دو، به تمارین پاسخ بدهند. این تمرین به خاطر متفاوت بودن به زبان آموزان کمک بسیاری کرد تا درس را بهتر یاد گرفته و با انواع سوال و جواب با can آشنا بشوند. مثلا در تمرین اول باید برای هر جمله سوال می ساختند و از  can you استفاده می کردند.
سپس هر گروه به یک تمرین پاسخ داده و امتیاز آن را دریافت می کرد و اگر سوالی هم در حین تمرین داشتند، در همان حین پرسیده می شد. با انجام این تمارین، زبان آموزان آماده ی کلاس امروز شدند و کلاس با طرح این موضوع به صورت رسمی و جدی شروع شد.

کلیپی به یاد ماندنی!

پس از کار بر روی تمارین کتاب، استاد یک کلیپ کوتاه و جذاب در مورد درس پخش کرد که بین دو نفر در حال مکالمه بود و توانایی های آنها به نمایش گذاشته شده بود. این کلیپ از نظر صحنه ها و لحظات به یاد ماندنی و جذاب، برای زبان آموزان بسیار سرگرم کننده بود و برای بار اول استاد از زبان آموزان خواست فقط از دیدن آن لذت ببرند. پس از پخش کلیپ برای بار اول، استاد از زبان آموزان خواست تا دفترشان را باز کنند و هر توانایی که برای این شخص در کلیپ می بینند را بنویسند. مثلا اگر در این کلیپ John گفت I can ride a bike   زبان آموزان باید می نوشتند John can ride a bike.
سپس کارهای زبان آموزان با کلاس به اشتراک گذاشته شد و نوشته های آنها بررسی شد. همچنین با این کار نحوه ی صحیح جمله بندی در زبان انگلیسی هم بیشتر برای زبان آموزان جا افتاد.

فرم اطلاعات!

پس از کار بر روی کلیپ، استاد از زبان آموزان خواست تا یک برگه از دفتر را آماده کنند و بدون باز کردن کتاب و یا دفتر خود، به سوال های استاد در مورد خودشان به صورت واقعی پاسخ بدهند. مثلا استاد می پرسید ?What’s your favorite animal و زبان آموزان باید حیوان مورد علاقه ی خودشان را با قالب صحیح جمله بندی در برگه مینوشتند و  یا حتی اگر سوال
?How many brothers do you have بود، زبان آموزان باید پاسخ واقعی و صحیح را در قالب جمله بندی صحیح مینوشتند. بعد از اتمام این کار و سوالات،هر زبان آموز به استاد یک مکالمه به نسبت بلند می ساخت و جواب های روی برگه را در قالب همان مکالمه با کلاس به اشتراک می گذاشت.

اگر می خوای پرواز کنی باید چیزایی که تو رو پایین می کشند رو رها کنی…

پایانی سرگرم کننده!

در انتهای کلاس استاد از زبان آموزان دعوت به یک بازی مفرح و البته آموزشی کرد. به این صورت که هر زبان آموز با حدس زدن یک حرف انگلیسی سعی در پر کردن جاهای خالی روی تابلو می کرد تا آن کلمه ی مد نظر روی تابلو کامل شود. در نهایت زبان آموزی که بیشتر جاهای خالی را کامل کرده بود، امتیاز آن دور را دریافت می کرد. در نهایت این کلاس هم در عمق سرگرمی و هیجان و یادگیری، در ساعت ۲۰:۰۰ به پایان رسید و زبان آموزان پس از یادداشت تمرین های خانگی زبان انگلیسی، از استاد خود خداحافظی کرده و از کلاس خارج شدند.
بازی و سرگرمی در آموزش زبان انگلیسی
 یکی از پایه های آموزش در آکادمی زبان بهین دانش است و می توان گفت که در موارد بسیاری توانسته است که در یادگیری زبان آموزانمان در هر رده سنی، نتیجه مطلوب را حاصل نماید.
برای یادگیری زبان انگلیسی عوامل بسیاری مهم هستند که یکی از این عوامل، ایجاد محیط آموزشی مطلوب برای آموزش زبان انگلیسی است که بسیاری از آموزشگاه های زبان در اصفهان توانسته اند با تلاش و جدیت به این مهم دست یابند. اینکه بتوانید کلاس را صرفا به یک وایت برد و ماژیک ختم نکنید و با توجه به نیاز زبان آموزان زبان انگلیسی کلاس را اولویت بندی کرده و هرچند با امکانات کم اما به بهترین شیوه آموزش زبان انگلیسی و با متدهای نوین آموزش زبان، یادگیری زبان دوم را برای زبان آموزان خود شیرین کنید، یکی از ارکان مهم در آموزش است که امیدواریم ما نیز در کنار شما عزیزان و با پیشنهادات سازنده شما به این مهم دست یافته باشیم.
تهیه گزاش از کلاس های خود چندین هدف را با خود دنبال می کند که یکی از مهم ترین آنها این است که ما را با روش های صحیح و ناصحیح اساتید در آموزش زبان انگلیسی آشنا می کند و می توانیم در پی حرکت با روند آموزشی، با هم به تبادل نظر نیز بپردازیم. نظر شما چیست؟ برای کاربردی کردن گزارش ها باید از چه موضوعاتی صحبت کنیم و شما انتظار دارید با این گزارش ها به چه اطلاعاتی دست یابید؟