IELTS7 Banner 01 8

آموزش الفبای زبان کره ای، از سری مجموعه هایی است که در مراحل اولیه یادگیری دقت بیشتری را می طلبد و زبان آموزان به دلیل اینکه آشنایی کمتری با الفبا و یا فونتیک های این زبان دارند، بهتر است که در همان ابتدا به خوبی به الفبا و مشخصه های مهم در آن دقت نمایند. زبان کره ای زبان رسمی دو کشور بزرگ کره شمالی و جنوبی است که در واقع تاریخ نگاران دلیل جدایی این دو کشور را پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم می دانند.
اما از آن سالها تاکنون تنها چیزی که هنوز هم میان این دو کشور مشترک است، زبان رسمی آنها است که الفبای آن به الفبای کره ای-هانگول معروف است. شناخت 한글 یا هانگول، که الفبای رسمی زبان این دو کشور را تشکیل می دهد، از عمده ترین مواردی است که برای علاقه مندان به زبان کره ای یک نیاز مبرم محسوب می شود.
هانگول در واقع یک الفبای آوایی است، که صحبت درباره آن شاید در ابتدا کمی سردرگم کننده باشد؛ اما در مسیر یادگیری شما می توانید بهتر به مفهوم این عبارت پی برده و به خوبی به کاربرد و کارکرد آن دست یابید. در ادامه این مقاله به معرفی الفبای کره ای و تلفظ هر یک از حروف آن خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

 

الفبای کره ای با تلفظ

الفبای کره ای شامل ۲۴ حرف است که این حروف، متشکل از ۱۰ حرف صدا دار و ۱۴ حرف بی صدا هستند. حروف صدادار در زبان کره ای شامل ㅏ ㅑ ㅓ ㅕ ㅗ ㅛ ㅜ ㅠ ㅡ ㅣهستند و حروف بی صدا شامل  ㄱ ㄴ ㄷ ㄹ ㅁ ㅂ ㅅ ㅇ ㅈ ㅊ ㅋ ㅌ ㅍ ㅎهستند. در ادامه تلفظ همه این حروف خواهیم پرداخت.

 

ㅏبا صدای «آ»
ㅑبا صدای «یا»
ㅓبا صدای «ُ»
ㅕبا صدای «یُ»
ㅗ با صدای «ُ»
ㅛ با صدای «یُ»
ㅜ با صدای «او» کشیده
ㅠ با صدای «یو»
ㅡ با صدای «او» کوتاه
ㅣبا صدای «ای» کشیده

ㄱ با صدای «ک» یا «گ»
ㄴ با صدای «ن»
ㄷبا صدای «ت» یا «د»
ㄹ با صدای «ر» یا «ل»
ㅁ با صدای «م»
ㅂ با صدای «ب» یا «پ»
ㅅ با صدای «س» و «ش»
ㅇدر ابتدای هجا بی‌صا
ㅈ با صدای «چ» یا «ج»
ㅊ با صدای «چ»
ㅋ با صدای «ک»
ㅌ با صدای «ت»
ㅍ با صدای «پ»
ㅎ با صدای «ه»

 

نکات مرتبط با یادگیری زبان کره ای!

برای یادگیری زبان کره ای رعایت چند نکته بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت ما در موسسه زبان احمدرضا ابراهیمی در همان ابتدای راه علاوه بر آموزش زبان کره ای، به این نکات می پردازیم و مهارت های یادگیری را به زبان آموزان یادآوری می کنیم. این نکات شامل موارد زیر می باشند:

– یادگیری الفبای کره ای را دست کم نگیرید
الفبا همیشه بخش مهم یادگیری است و در واقع یادگیری حروف آن باعث می شود که شما در مراحل بعدی به شکل بهتری بتوانید به خوبی کلمات و عبارات کره ای را تلفظ نمایید. در واقع فهمیدن این حروف می توانند در خواندن، نوشتن و سایر مهارت ها به شما کمک کنند و شاید به دلیل نزدیک بودن شکل ظاهری حروف کره ای، تمرین نوشتاری آنها بتواند تمرین مناسبی باشد.

– اهمیت یادگیری لغات کره ای را فراموش نکنید
کلمات وجه مهم یادگیری هستند و برای دستیابی به دایره لغات وسیع تر، کارشناسان روش های گوناگونی را معرفی نموده اند. اما یادگیری و حفظ این کلمات به تنهایی نمی تواند تاثیرگزار باشد و پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند. کلمات باید در میان جملات، اصطلاعات و عبارات اصلی کره ای، فرا گرفته شوند که برای این منظور بهتر است که خوب ببینید، خوب بشنوید و این کلمات را در مکالمات و گفتگوهایی که با پارتنر و یا اساتیدتان صورت می پذیرد، به کار ببرید. برای یادگیری لغات شما می توانید بنا به علاقه خود، از فلش کارت ها، روش کدینگ، جعبه لاینتر و موارد دیگر بهره ببرید.
– یادگیری اصطلاحات کره ای را تمرین نمایید
اصطلاحات و ضرب المثل های کره ای نیز بخش مهم دیگری هستند که هر یک می توانند در مکالمات و یا گفتگوهایی که صورت می پذیرد، مثمر ثمر واقع شوند. اصطلاحات مثال خوبی برای این موضوع هستند که یادگیری لغت به لغت روشی کاملا اشتباه است و در حقیقت همیشه ترجمه مفهومی است که می تواند شما را به جواب درست برساند.
اصطلاحات را اگر به صورت لغت به لغت فرا بگیرید، معنای کاملا نامفهومی را برای شما به همراه خواهند داشت و شما باید سعی کنید که در مسیر یادگیری به این نکات توجه کرده و به کار بردن آنها بپردازید تا بتوانید در حین مکالمه و یا گفتگوهای نوشتاری ای که صورت می پذیرد، دچار سوتفاهم نشوید.
– از منابعی استفاده کنید که به آنها علاقه دارید

همیشه بهترین گزینه برای یادگیری بهتر، استفاده از منابعی است که به آنها علاقه دارید. این منابع می توانند کتاب های مورد علاقه و یا دیدن فیلم یا سریال های کره ای باشند. در واقع بهتر است که یادگیری را با علایقتان همسو کرده تا در حین فراگیری زبان جدید، سرگرمی ویژه ای را نیز شامل حال خود نمایید.

 

آموزش زبان کره ای در موسسه زبان احمدرضا ابراهیمی با دو دوره کاملا متفاوت اما همسو، صورت می پذیرد. این دوره ها شامل دوره راکت زبان کره ای و دوره های همیاد کره ای هستند که از ویژگی های مشترک و منحصر به فرد آنها می توان به آموزش آنلاین زبان کره ای، آموزش با روش سیستم آموزشی رامیت و پشتیبانی آنلاین نام برد. اما راکت از ویژه ترین دوره های حال حاضر است که به صورت فوق فشرده و تنها در ۵۰ جلسه، زبان کره ای را به زبان آموزان آموزش می دهد.
این دوره در واقع آموزش نامحدود زبان در ۵۰ جلسه را با خود به همراه دارد که دلیلی بر سرعت یادگیری زبان آموزان است. این دوره برای افرادی که زمان کافی برای یادگیری در دست ندارند و یا علاقه مند به یادگیری زبان کره ای با روش های زودبازده هستند، مناسب خواهد بود و علاوه بر پشتیبانی آنلاین، پشتیبانی ۲۴ ساعته را با خود به همراه دارد که دلیلی بر کیفیت بخشیدن به روش آموزشی به کار برده شده است.
دوره های همیاد نیز از جمله دوره های خصوصی در موسسه احمدرضا ابراهیمی هستند که به صورت جلسه ای و با حداقل ۵ جلسه شروع به کار می کنند. شما می توانید پس از پنجمین جلسه و در صورت نیاز به تغییرات اساسی از جمله تغییر اساتید، تغییر در محتوای آموزشی ارائه شده و… بپردازید.
برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دوره ها و زمان ثبت نام، با ما از طریق پشتیبانی سایت و صفحات مجازی ما در اینستاگرام و تلگرام ارتباط برقرار نمایید و یا از طریق تکمیل بخش زیر و ثبت مشخصات فردی خود، اقدام به دریافت مشاوره رایگان نمایید.