IELTS7 Banner 01 8

امروزه روش های یادگیری بسیاری از طریق کارشناسان زبان و زبان شناسان ارائه گردیده اند که یکی از روش هایی که چالش های بسیاری را رقم زده است، یادگیری زبان ژاپنی در خواب است. این روش یادگیری موافقان و مخالفان بسیاری را دارد و هنوز بر سر تاثیرگزار بودن یا نبودن آن بحث های بسیاری است.
در سال ۱۹۵۰ تحقیقات جزیی ای در این باره صورت گرفت که نتایج چندانی را که همه را برآن دارد که این روش یک روش کاملا تاثیرگزار است را در بر نداشت و هنوز بعد از این همه سال، اگرچه موسسات و شرکت های گوناگونی لوزام متعددی با این موضوع را وارد بازار کرده اند اما این روش نتوانسته است به یک روش ایده آل و زود بازده تبدیل گردد.
البته که در این زمینه تحقیقات علمی چندانی صورت نگرفته است و اگر تحقیقاتی نیز انجام گردیده باشد قطعا به شکلی نبوده است که پیام یکسانی را برای تمامی علاقه مندان به یادگیری زبان داشته باشد. به همین علت شاید پرداختن به این موضوع تنها به تجربه های شخصی ای که در این زمینه صورت گرفته است، بیانجامد که البته خالی از لطف نیستند.
ما در این مقاله به یکی از روش یادگیری زبان در منزل تحت عنوان یادگیری زبان ژاپنی در خواب می پردازیم و مزیت های این روش های یادگیری را بنا به تجربیاتی که سایرین از این روش حاصل نموده اند را بیان خواهیم نمود. امید که این مقاله و موضوعات ارائه شده در روند یادگیری شما عزیزان مثمر ثمر واقع گردد.

 

آموزش زبان ژاپنی در خواب در واقع تنها با پخش فایل های صوتی ای از جمله فایل های صوتی در برگیرنده مطالب آموزشی، شنیدن آهنگ های ژاپنی و یا در مواقعی پادکست های ژاپنی همراه است که تجربه ای شگفت انگیز در یادگیری را برای زبان آموزان رقم می زند.
در این روش نیاز به مقدمه چینی بسیاری نیست و به تنها چیزهایی که نیاز است یک هندزفری و یک گوشی همراه است که اکثر ما آن ها را زندگی روزمره خود داریم و نیازی به تامین آن به صورت مجزا نیست. این روش یادگیری از کم هزینه ترین روش های یادگیری زبان ژاپنی است که از مزیت های آن محسوب می شود.
برای آموزش و یادگیری به این روش نیازی به تمرکز و یا قرار گرفتن در موقعیت خاصی نیست. فرد در هنگام خواب و زمان ریلکس شدن، تنها کافی است که هندزفری را در گوش های خود قرار دهد و دکمه پلی لیست آهنگ ها یا فایل صوتی را بزند و بقیه را بسپارد به آموزش هایی که آرام آرام وارد ذهن می شوند. اما نکته قابل ذکر این است که این روش یادگیری زمانی تاثیرات مثبت به همراه خواهد داشت که ذهن ناهوشیار است و در واقع هنوز فرد به خواب عمیق فرو نرفته است.

 

یادگیری چه مطالبی در خواب بهتر انجام می پذیرد؟

۱- یادگیری لغات
لغات از مهم ترین موارد در تقویت مهارت نوشتن، شنیدن و مکالمه برقرار کردن به زبان ژاپنی هستند. روش های بسیاری از جمله یادگیری لغات ژاپنی با جعبه لاینتر و روش کدینگ امروزه تاثیرگزار واقع گردیده اند اما روش آموزش لغات در خواب نیز یکی از روش هایی است که می توان در انتهای شب و زمانی که بدن و ذهنتان نیاز به ریلکس شدن دارد، از آن استفاد کرد.
بهتر است که برای بهره بردن از این روش ها از اپلکیشن های تخصصی آموزش زبان ژاپنی بهره ببرید و سعی کنید مرور کلمات ژاپنی در خواب را به انجام برسانید.

۲- یادگیری اصطلاحات
اصطلاحات ژاپنی از جمله موارد مهمی هستند که در اکثر مواقع در موسسات آموزش زبان به خوبی به این موضوع نمی پردازند و دستیابی به آن به خود زبان آموز موکول می گردد. شما می توایند اصطلاحات زبان ژاپنی را در زمانی که اقدام به خوابیدن کرده اید، فرا بگیردید و از این روش ساده لذت ببرید.

 

۳- یادگیری ضرب المثل ها
ضرب المثل ها نیز بخشی جذاب در یادگیری زبان ژاپنی را رقم می زنند و در واقع یک مثال کاملا شفاف در زمینه یادگیری لغات در جملات هستند و این موضوع که نباید جملات را به صورت لغت به لغت ترجمه نمود در این بخش به مراتب نمود پیدا می کند. برای یادگیری بهتر ضرب المثل ها و به کار بردن آنها در مکالمات و نوشته های خود به زبان ژاپنی می توانید از روش آموزش زبان ژاپنی در خواب بهره بگیرید. یادگیری ضرب المثل های ژاپنی در مکالمات بسیار حائز اهمیت هستند و می توان در صورت فراگیری و یافتن جای درست آنها در حین مکالمه از خود فردی مستعد بسازید.

 

نباید فراموش کرد که این روش به تنهایی نمی تواند یک روش ایده آل در یادگیری باشد و بهتر است که در مسیر یادگیری با بهره بردن از آموزش های اساتید و شرکت در دوره هایی که متناسب با شرایط شما است، مسیری هموار و روشن را رقم بزنید. در واقع این روش می تواند در کنار سایر روش ها مثمر ثمر واقع گردد و در جهت مرور لغات و یا عبارات می تواند نیتجه ای مثبت را به همره داشته باشد.
موسسه احمدرضا ابراهیمی در کنار آموزش آنلاین زبان ژاپنی، به آموزش مهارت های یادگیری، روش های یادگیری زبان در منزل و مشاوره های لازمه در جهت آشنایی زبان آموزان با سبک یادگیری شخصی نیز می پردازد و تلاش دارد تا آموزش زبان ژاپنی را در مسیری درست و کارشناسی شده قرار دهد.

 

البته که تمامی افرادی که در دوره های راکت و همیاد شرکت می نمایند می توانند با دسترسی رایگان به اپلیکیشن ARE تمرینی مناسب و تمام وقت را برای خود رقم بزنند. این اپ از سیستم ارتباطی انسان با انسان بهره مند است و در واقع شما برای آموزش دیدن با یک ربات در ارتباط نیستید و می توانید در هر ساعت از شبانه روز که اراده کنید با اساتید انتخابی خود ارتباط حاصل نموده و به یادگیری و مرور هر آنچه که آموخته اید بپردازید.
تمامی دوره ها و آموزش هایی که صورت می پذیرد بر اساس سیستم آموزشی رامیت به جلو سوق داده می شود و آموزش ها به سمت شخصی سازی در یادگیری زبان ژاپنی با توجه به سبک یادگیری فرد، حرکت می نمایند. از ویژگی های دیگر دوره های ارائه شده در موسسه احمدرضا ابراهیمی می توان به پشتیبانی آنلاین، همراه با نظارت مستقیم احمدرضا ابراهیمی و بهره گیری از اساتید چندزبانه و متخصص در حوزه آموزش به سبک راکت یاد کرد.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با روند دوره ها می توانید با همکاران ما از طریق بخش زیر ارتباط حاصل نموده و یا به مروری بر گزارش دوره های آموزش زبان در موسسه احمدرضا ابراهیمی بپردازید. ما تلاش داریم تا مسیری آگاهانه تر را برای شما عزیزان رقم بزنیم.