کلاس Set ۱ از مجموعه دوره های مقدماتی آموزش زبان انگلیسی ویژه نوجوانان، امروز راس ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه برگزار شد. زبان آموزان اما امروز را کمی زودتر شروع کرده و به گفتگو و حال و احوال با هم پرداختند. در گروه بحث تبادل نظر و گفتگو پیرامون درس آن هم به زبان انگلیسی، همیشه آزاد است و زبان آموزان می توانند در هر ساعت از شبانه روز با دوستان و همکلاسی های خود، به مکالمه انگلیسی بپردازند.
استاد رحیمی نیز هر وقت که زمان اجازه دهد در این گفتگو وارد می شوند و جایی که لازم باشد به بررسی و سنجش گفته ها و نوشته های زبان آموزان می پردازند. در این میان تلاش می شود که کلاس به شکل مکالمه محور اداره شود و این مورد می تواند به خودی خود به یک عادت در آنها تبدیل شود.
کلاس های استاد رحیمی کاملا به شیوه راکت برگزار می شود و این موضوع یک مزیت بزرگ برای شرکت کنندگان در این کلاس محسوب می شود.

IELTS7 Banner 01 8

 

 

بعد از یک حال و احوال خوب و پر انرژی، استاد رحیمی از زبان آموزان خواستند که به صفحه ۲۱ کتاب تین تو تین انگلیسی، رجوع کرده و در مورد این بخش که یک کانورسیشن بود صحبت کنند. در این بخش استاد یک سوال از زبان آموزان پرسید و از آنها خواست که معنی کلمه nickname را با توضیح و با زبان انگلیسی بیان کنند.
nickname در انگلیسی
 به معنی نام مستعار است و بچه ها به خوبی با توجه به مفهومی که جمله ایجاد کرده بود به معنی آن پی بردند و اسم مستعار خود یا اطرفیان و یا شخصیت های مهم را نیز بیان کردند. استاد در ادامه توضیح دادن که اسم مستعار اصولا بر مبنای خصوصیت شخصی ای که فرد دارد بیان می شود ولی این به این منظور نیست که تمامی ما اسم مستعار داشته باشیم.
بحث با این موضوع به خوبی پیش رفت و گویا این موضوع از موضوعات مورد علاقه زبان آموزان بود چرا که انرژی و حال خوب را می شد در مشارکتی که داشتند، احساس کرد.
در نهایت استاد از آنها خواست که به فایل صوتی کانورسیشن کتاب به خوبی گوش داده و علاوه بر ساخت یک مکالمه شخصی با این موضوع، از روی متن خوانده و صدای خود را در گروه ارسال نمایند. از اهدافی که این فعالیت دنبال می کرد این بود که بچه ها بتوانند از روی متن به خوبی خوانده و مهارت خواندن و همچنین مهارت مکالمه به زبان انگلیسی خود را تقویت نمایند.
در عین حال زیر مجموعه خوب خواندن، تلفظ صحیح کلمات انگلیسی، شکل صحیح ادای عبارات انگلسی و زبان بدن بود که در واقع کسب این مهارت می توانست تفاوت میان یک زبان آموز موفق با سایر زبان آموزان را مشخص کند.
در این سطح زبان آموزان اصولا در حین صحبت کردن، نیاز به فکر کردن و تامل دارند و کمی در خواندن یا صحبت کردن به انگلیسی مکث می کنند. اما رفته رفته با تمرین و تلاش، بر این مورد نیز فائق آمده و می توانند پس از مدت کوتاهی مثل بلبل به مکالمه انگلیسی بپردازند.

 

 

لهجه آمریکایی!

در این مکالمه چیزی که به خوبی به چشم میخورد، شکل درست لهجه گرفتن زبان آموزان بود. تلاش برای طبیعی صحبت کردن و شبیه به یک فرد بومی رفتار کردن، به مراتب مشهود بود و این کار آنها استاد رحیمی را شگفت زده کرده و تشویق او را به همراه داشت.
بسیاری از زبان آموزان در همان ابتدای راه، تلاش می کنند که به این مهم دست یابند؛ اما اغلب به دلیل کمرویی یا ضعف در اعتمادبنفس، به تقویت این مهارت به اندازه کافی نپرداخته و با وجود اینکه از دانش زبانی خوبی برخوردار هستند، اما از مهارت صحبت کردن و تلاش برای لهجه درست داشتن، استفاده نمی کنند.
زبان آموزان نیاز دارند که در مراحل مقدماتی یادگیری، به خود باوری جهت تقویت این مهارت برسند و این موضوع به روش صحیح استاد در تشویق و ترغیب زبان آموزان، بستگی بسیاری دارد. اساتید می توانند از زبان آموزان ضعیف، زبان آموزانی قوی بسازند و همچنین می تواند از زبان آموزان قوی نیز افرادی با اعتمادبنفس تر و قوی تر نیز بسازند.

 

 

در حقیقت استاد شروعی مکالمه محور در ابتدای کلاس داشتند و تقویت این مهم را در کنار دیگر مهارت ها به صورت گام به گام، به یک اصل در کلاس درس آنلاین تبدیل کرده بودند.
بخش بعد اما بر روی سوالات wh تمرکز داشت. این سوالات با انواع ضمایر پرسشی ای که با wh شروع می شدند پرسیده شد و نیاز بود که هر کدام از آنها بعد از سوال استاد، جواب درست و کامل را بیان کنند. در این میان یک مرور کلی بر روی افعال to be در انگلیسی نیز صورت گرفت و هدف از این کار مرور و یادآوری کلی برای آنها بود.
و اما اگر بخواهیم در مورد این نوع سوالات صحبت کنیم باید بیان داشت که، سوالات wh به انواع سوالاتی گفته می شود که با ضمایر پرسشی ای مانند، what, where, who, which و … شروع می شوند. معنی هر کدام از این ضمایر به شکل زیر است:

what چه چیزی/ چه
who چه کسی
which کدام
where کجا
whom چه چیزی را/ چه کسی را
whose مال چه کسی؟

سوالاتی که از آنها پرسیده شد با توجه به بخشی از کتاب در نظر گرفته شده بود و آنها باید جواب این سوالات را در همان بخش پیدا می کردند. به نمونه ای از این سوال و پرسش ها توجه نمایید.

?Who is new
.Anna is new

?Where is Anna
.She is in Brazil

?What does Anna do
.She is a student

 

 

تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی!

چالش پایانی برای تقویت مهارت نوشتاری زبان آموزان در نظر گرفته شده بود. استاد در واقع برای تقویت این مهارت از آنها خواستند که با هم به چت به زبان انگلیسی پرداخته و با توجه به مطالبی که امروز فرا گرفته بودند، از جمله، سوالات پرسشی wh، نکات نگارشی مانند بستن پایان جملات با نقطه یا علامت سوال، موارد گرامری در زبان انگلیسی و… این گفتگوی نوشتاری را ادامه دهند.
چیزی که زبان آموزان باید دقت می کردند نکات ریزی مانند این بود که همیشه ” I ” در زبان انگلیسی در هر کجای جمله که بیاید به شکل بزرگ نوشته می شود یا اینکه قبل از نام بردن از اسم شهر مانند لوس آنجلس باید حتما از the استفاده نمود و یا موارد این چنینی که با وجود اینکه بخش کوچکی از جمله را تشکیل می دهند اما به مراتب برای انگلیسی زبانان مهم هستند.

 

بیشتر بخوانید:
آموزش گرامر انگلیسی

 

سوالات آنقدر عالی پیش رفت که رضایت کامل استاد را در بر داشت و از زبان آموزان خواسته شد که برای بخش دیگر یعنی حل تمرین آماده شوند. تمرین ها نیز به خوبی توسط آنها صورت گرفت و کلاس امروز به مراتب پربار بود. موضوع آخری که به آن پرداخته شد درباره کاربرد in در زبان انگلیسی و نشان دادن موقعیت مکانی توسط این حرف اضافه بود.
حرف اضافه in در زبان انگلیسی در واقع زمانی بکار برده می شود که بخواهید بگویید که داخل مکان یا موقعیتی هستید و اصولا در جمله ای که در پاسخ به سوال با where  می آید، از این حرف اضافه استفاده می شود. به مثال های زیر توجه نمایید:

?Where are you
.I’m in Germany

?Where is Ali Qapu
.It’s in Esfahan

تفاوتی که کلمه in با into در انگلیسی دارد و بعضا با هم اشتباه گرفته می شوند در این است که into در زبان انگلیسی اصولا زمانی بکار برده می شود که ما بخواهیم بگوییم که در حال ورود به مکانی هستیم اما in ما را در موقعیتی که هستیم نشان می دهد و ما از آن، زمانی استفاده می کنیم که در داخل آن مکان مانند خانه، شهر یا روستا، قرار گرفته باشیم.
یادگیری گرامر انگلیسی
 تنها بخش کوچکی در زبان انگلیسی است و این مهم نباید هیچ گاه کم ارزش واقع شود. یادگیری زبان انگلیسی از صفر، پایه شما را در زبان انگلیسی قوی کرده و در واقع شما می توانید در مدت زمان محدودی در همه مهارت های اصلی در زبان انگلیسی، تسلط کافی پیدا کنید.
آموزش آنلاین این موقعیت را برای همه علاقه مندان رقم زده است تا بتوانند به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به رفت و آمدهای بیهوده، رویای خود را به واقعیت تبدیل کرده و مهارت یادگیری انگلیسی را به سایر مهارت های خود بیافزایند.
اگر شما عزیزان نیز از علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی هستید، می توانید با تکمیل بخش زیر و ثبت شماره تماس خود، منتظر تماس کارشناسان ما بوده و از مشاوره رایگان آموزشی آنها، در زمینه انتخاب زبان یا دوره متناسب با خود بهره ببرید.
همکاران ما در آکادمی زبان بهین دانش، همه روزه به جز در ایام تعطیل، از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند و شما را از لحظه اقدام به ثبت نام تا پایان دوره مربوطه مورد حمایت و پشتیبانی آموزشی خود قرار می دهند.