علاقه‌مندان به زبان فرانسه هنگام مراجعه به ما، همیشه از ما این پرسش را دارند که برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟ البته ما به همه زبان آموزان حق می‌دهیم که دچار سردرگمی شوند؛ چراکه آموزش زبان فرانسه امروزه علاوه بر اینکه اهمیت بالایی پیدا کرده است، دارای منابع و روش‌های آموزشی متفاوتی نیز هست. اینکه چگونه آموزش زبان فرانسه را شروع کنیم به اهداف و نگرش شما بستگی دارد. بر اساس اهداف آموزشی خود، دست به انتخاب زنید تا سریع‌تر به نتیجه دلخواهتان برسید.
اینکه آغاز مسیر یادگیری زبان فرانسه به چه شکل باشد به عوامل بسیاری بستگی دارد. برخی از این عوامل را در ادامه مطرح خواهیم کرد.

چطور شروع به یادگیری زبان فرانسه کنیم؟

اینکه برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟ سوالی است که در این مقاله قصد صحبت درباره آن را داریم. برای یادگیری زبان فرانسه دو روش وجود دارد. یکی یادگیری زبان فرانسه به صورت خودآموز و دومی یادگیری زبان با شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین زبان فرانسه. البته کلاس‌های حضوری نیز هستند اما واقعا تا زمانی که می‌توان بهترین‌ها را از طریق آموزش آنلاین در اختیار داشت، چرا باید به سراغ کلاس‌های حضوری رفت؟
اما برای شروع یادگیری فرانسه به موارد زیر دقت نمایید:

  • یادگیری خودآموز زبان فرانسه

افرادی که قصد دارند یادگیری زبان فرانسه را به صورت خودآموز آغاز کنند باید بدانند که مسیر دشواری را در پیش دارند. در صورتی که آموزش زبان فرانسه به صورت خودآموز را انتخاب کرده‌اید نیاز به پشتکار و تلاش بیشتری نسب به افرادی که در کلاس‌های زبان فرانسه شرکت می‌کنند، دارید. پس قبل از تصمیم به فراز و نشیب‌های این روش به خوبی فکر کنید.

  • آموزش آنلاین زبان فرانسه

آموزش آنلاین زبان فرانسوی دارای مزایای بسیاری می‌باشد از جمله این مزایا می‌توان به راحتی و یادگیری نامحدود این روش اشاره کرد. آموزش آنلاین فرانسه به نسبت کلاس‌ها و دوره‌های حضوری آموزش زبان فرانسه کارایی و دسترسی بیشتری را برای همگان ایجاد می‌نمایند. در حال حاضر با آگاه شدن مردم از این مزایا، آموزش آنلاین را به آموزش حضوری ترجیح می‌دهند.

  • برنامه ریزی

حال که روش انتخابی خود را برای یادگیری زبان فرانسه مشخص کرده‌اید بهتر است که به سراغ مرحله برنامه ریزی بروید. این مرحله برای هر دو روش اهمیت بالایی دارد اما افرادی که به صورت خودآموز قصد شروع یادگیری زبان فرانسه را دارند بهتر است برنامه ریزی جدی‌تر و منسجم‌تری را آماده کنند اما این بدان معنا نیست که افراد با شرکت در کلاس‌های آموزش زبان فرانسه نیاز به برنامه ریزی ندارند، بلکه این روش آموزشی نیز نیاز به برنامه ریزی مداوم دارد اما در این سبک آموزشی به دلیل وجود اساتید، کار زبان آموزان راحت‌تر است.

  • در زبان فرانسه غرق شوید

بخشی از غرق شدن در مسیر یادگیری به زبان آموزان بستگی دارد و بخش دیگر به اساتید زبان فرانسه. اینکه فراگیران زبان فرانسه به کمک مدرسین خود، در مسیر یادگیری غرق شوند کار هر مدرسی نیست و نیاز به مهارت بالایی دارد. در ادامه با شما درباره این مسئله بیشتر صحبت خواهیم کرد.

  • یادگیری لغات زبان فرانسوی

یادگیری لغات و کلمات زبان فرانسه را در برنامه هر روزه خود قرار دهید. بعد از هر مطالعه، از یادگیری کامل لغات آگاهی کسب کنید برای تثبیت لغات آن‌ها را در جملات و اصطلاحات زبان فرانسه به کار گیرید.

  • استفاده از کمک آموزشی

استفاده از کتاب‌ها، فیلم و سریال‌های فرانسوی زبان، گوش داد به موسیقی زبان فرانسه و… همه همه باعث می‌شوند که  روند یادگیری زبان فرانسه برای شما سریع‌تر پیش رود.

  • اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان فرانسه را در دستور کار خود قرار دهید. نرم افزارهای آموزش زبان فرانسه برای علاقه‌مندان به زبان، این امکان را فراهم می‌کند که در داخل خانه، در هر کجا و در هر شرایطی وارد برنامه شده و به آموزش بپردازد.

  • به مکالمه بپردازید

بعد از کمی تسلط، به مکالمه با افراد مختلف بپردازید. خجالت را کنار بگذارید و مکالمه را آغاز کنید. برای تسلط بر مکالمه و نیتیو لایک شدن نیاز است که در کشور هدف دائم با دیگران به مکالمه پرداخت اما زمانی که افراد چنین امکانی را ندارند باید به سراغ روش‌های جایگزین نیز بروند. به نظر شما روش جایگزین چیست؟

بهترین روش برای شروع یادگیری زبان فرانسه

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل را در مقاله مطرح کرده‌ایم. اینکه یادگیری زبان فرانسه را از کجا شروع کنیم، اول از همه با توجه به مطالب و گفته هایی که شنیده‌ و خوانده‌اید، به خودتان و اهدافتان بستگی دارد. اما ما وظیفه خودمان می‌دانیم که به شما بهترین‌ها را معرفی کنیم.
برای شروع، اگر علاقه دارید که همه نکات گفته شده را تجربه کنید، با خیالی آسوده مسیر یادگیری زبان فرانسه را طی کنید و در انتها یک نیتیو لایک شوید به خواندن مقاله ادامه دهید.
برای شروع، ما به شما سایت زبان احمدرضا ابراهیمی را معرفی می‌کنیم. این سایت با سیستم آموزشی متفاوت و در کنار اساتید حرفه‌ای و چند زبانه خود، به آموزش زبان فرانسه و دیگر زبان‌ها می‌پردازد.
یکی از دوره‌های در حال تدریس، دوره راکت زبان فرانسه می‌باشد. این دوره به صورت فشرده (آموزش زبان فرانسه در 50 جلسه) و فوق فشرده (آموزش زبان فرانسه در 50 روز) در حال برگزاری است و در مدت زمان اندک توانسته است علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کند.
اساتید دوره با شخصی سازی آموزش، باعث می‌شوند که زبان آموزان مطابق با نیازهای زبانی آموزش ببینند و در موقعیت‌های مختلف امکان استفاده از زبان را در حد نیتیو لایک داشته باشند. اساتید آموزش‌های زیادی را گذرانده تا آماده آموزش و راهبری شما عزیزان شده‌اند.
سبک آموزشی دوره راکت، آموزش از طریق سریال‌های فرانسوی می‌باشد. آموزش زبان فرانسه با سریال در حال حاضر تنها روش و حقیقی‌ترین روش برای نیتیو لایک شدن زبان آموزان می‌باشد. این روش برای افرادی که هدف نیتیو لایک شدن دارند اما توانایی حضور در کشور هدف را ندارند، این روش بهترین جایگزین می‌باشد.
در صورتی که علاقه‌مند هستید زبان فرانسه به صورت حرفه‌ای فرا گیرید می‌توانید به تکمیل فرم مشاوره و ثبت نام که در انتهای صفحه درج شده است بپردازید؛ سپس مشاوران و کارشناسان ما با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.