IELTS7 Banner 01 8 معرفی تعدادی فیلم برای یادگیری زبان روسی,یادگیری زبان روسی از طریق فیلم و سریال

یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال امکان پذیر است؟ آیا توانایی کامل مکالمه از طریق فیلم و سریال امکان پذیر است؟ آیا یادگیری در مدت زمان اندکی رخ می‌دهد؟ در این مقاله علاوه بر معرفی تعدادی فیلم برای یادگیری زبان روسی به پاسخ همه این سوالات خواهیم پرداخت. فیلم های زبان روسی یکی از سازنده‌ترین روش های یادگیری زبان روسی برای زبان آموزان است. قطعا بسیاری از شما برای یادگیری زبان روسی راه‌های متفاوتی را امتحان کرده‌اید. با این حال برای اینکه بتوانید زبان روسی را بهتر و کاربردی تر یاد بگیرید می‌توانید از منبعی موثق استفاده کنید. این منبع فیلم‌های زبان روسی هستند که برای یادگیری بسیار مفید بوده و شما می‌توانید با اعتماد کامل به این منبع، زبان روسی را به راحتی یاد بگیرید. در ادامه به معرفی روشی منحصر به فرد و نتیجه بخش برای یادگیری زبان روسی از طریق فیلم و سریال خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید……

مزایای استفاده از فیلم ها برای یادگیری زبان روسی:

اما قبل از آنکه چند فیلم برای یادگیری زبان روسی معرفی کنیم به مزایای استفاده از این روش خواهیم پرداخت.

  • اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از فیلم برای یادگیری زبان روسی این است که ما با فرهنگ و آداب و رسوم این زبان و کشور روسیه آشنا می‌شویم و مکالمات و اصطلاحات روزمره‌ای که مورد استفاده‌ی مردم روسی است را به راحتی یاد می‌گیریم.
  • با تماشای فیلم برای آموزش زبان روسی، گوش ما به شنیدن و طرز تلفظ کلمات این زبان آشنا شده و عادت می‌کند.
  • از دیگر مزایای استفاده از فیلم برای یادگیری زبان روسی این است که با دایره‌ی لغات و اصطلاحات کامل این زبان در شرایط و حالات مختلف آشنا می‌شویم. این به ما کمک می‌کند تا بدانیم هر کلمه یا اصطلاحی را در چه موقعیتی استفاده کنیم.
  • با دیدن فیلم به زبان روسی می‌توانیم صحنه‌هایی را که به دیدگاه ما متفاوت بوده در ذهن نگه داریم و از جملات و اصطلاحات به کار برده در آن صحنه نیز الگو برداری کنیم.
  • با استفاده از فیلم برای یادگیری زبان روسی، ما تحت تاثیر حالات روحی خنده، گریه، دلهره و …می‌شویم و همین باعث ماندگاری جملات و اصطلاحات در ذهن ما می‌شود و قدرت یادگیری ما را چندین برابر می‌کند.
  • خاصیت تفریحی تماشای فیلم برای یادگیری زبان روسی این امکان را برای ما فراهم‌ می‌کند تا در کنار این تفریح به یادگیری این زبان نیز بپردازیم.

نکاتی جهت یادگیری زبان از طریق فیلم:

اما اگر می‌خواهیم با تماشای فیلم برای یادگیری زبان روسی اقدام کنیم بهتر است مواردی را در نظر بگیریم چرا که اگر راه استفاده از این منبع قابل اعتماد را نداشته باشیم دچار مشکل شده و با تماشای اولین فیلم دست از یادگیری کشیده و به اصطلاح انگلیسی give up می‌کنیم. بهتر است در ابتدا فیلم‌هایی که برای یادگیری زبان روسی انتخاب می‌کنیم کوتاه و مختصر باشند. این فیلم‌ها را میتوانیم به راحتی از یوتوب دانلود و یا به صورت آنلاین ببینیم. در واقع می‌توانیم آموزش آنلاین روسی داشته باشیم. کوتاهی و مختصر بودن فیلم به زبان روسی شما را از خستگی و سردرگم کردن در میان حجم بالایی از کلمات و اصطلاحات نجات می‌دهد.

بهتر است برای تماشای فیلم به زبان روسی ابتدا از آن لذت ببرید. این بدان معناست که برای بار اول فقط به منظور لذت بردن فیلم را تماشا کنید و ذهنتان را درگیر کلمات یا لغات به کاربرده شده در فیلم نکنید. شما میتوانید برای بار دوم تمام صحنه ها یا قسمت‌هایی را که بیشتر دوست داشتید انتخاب کرده و تماشا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا کلمات را بهتر و با دقت بیشتری در ذهنتان ماندگار کنید. برای انتخاب یک فیلم می‌توانید این را مد نظر بگیرید که چه اصطلاحاتی بیشتر کاربرد دارند. به عنوان مثال اصطلاحات یا جملاتی که در یک فیلم پلیسی استفاده می‌شوند در مکالمات روزمره کارایی زیادی ندارند اما بالعکس در یک فیلم دراما یا فیلم طنز می‌توانیم کلمات زیادی را برای استفاده در مکالمه ی روزمره یاد بگیریم. پس نوع و ژانره انتخاب فیلم نیز در یادگیری زبان روسی نقش به سزایی دارد. در هنگام تماشای فیلم هرگز ذهن خود را درگیر معانی کلمات نکنید و سعی کنید با حدس زدن معنی آنها، یادگیری را آسانتر کنید. اگر ذهن خود را درگیر کلمات و اصطلاحات کنید هرگز از دیدن فیلم لذت نبرده و در نتیجه یادگیری مطلوبی اتفاق نخواهد افتاد. برای یادگیری زبان روسی با فیلم هرگز از زیر نویس استفاده نکنید یا اگر تمایل به استفاده از زیر نویس را دارید سعی کنید به آن وابسته نشوید چرا که هم لذت شما را برای تماشای فیلم از بین می‌برد و هم به ذهن شما اجازه ی تمرکز بر روی زبان اصلی یعنی زبان روسی را نمی‌دهد. اما ما در این بخش به معرفی چند فیلم برای یادگیری زبان روسی می‌پردازیم. لازم به ذکر است فیلم‌های پیشنهاد شده کوتاه نیستند اما به دلیل وجود کلمات و اصطلاحات کاربردی برای یادگیری زبان روسی بسیار موثرند.

معرفی تعدادی فیلم برای یادگیری زبان روسی:

  • فیلم Сталкер:

فیلم Сталкер که در سال ۱۹۷۹ ساخته شده است دارای صحنه‌های علمی تخیلی بوده و در کنار هیجانی که برای بیننده دارد دارای کلمات و واژگان مناسبی برای یادگیری این زبان است.

  • فیلم Сталинград:

فیلم سال ۱۹۴۲ Сталинград می‌باشد که با داشتن ژانری تقریبا اکشن کلمات مناسبی را برای زبان آموزانی که در حال یادگیری زبان روسی هستند به ارمغان می‌آورد.

  • فیلم Левиафан:

فیلم Левиафан ساخته سال ۲۰۱۴ و در ارتباط با تاریخ کشور روسیه است. اگر شما یکی از علاقمندان به تاریخ هستید می‌توانید با تماشای این فیلم نه تنها از دیدن آن لذت برده بلکه نکات تاریخی کشور روسیه را به زبان روسی یاد بگیرید.

اما در این میان به این نکته توجه داشته باشیم که علاوه بر اینکه تماشای فیلم یک سرگرمی بزرگ برای همه ی ما محسوب میشود، می‌تواند منبعی بسیار قابل اعتماد و آموزنده برای یادگیری زبان روسی باشد. پس چه خوب است که با استفاده درست و به جا از این منبع با ارزش از نعمت یادگیری زبان روسی به وسیله ی آن نیز غافل نشویم. در این مقاله علاوه بر معرفی فیلم‌ های زبان روسی به نکاتی بسیار مهم جهت تماشای فیلم برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم اما این نکات به این مقاله ختم نمی‌شوند و نکات اساسی و مهم‌تری وجود دارند که با رعایت آن‌ها علاوه بر توانایی و تسلط کامل بر مکالمه، لهجه، دایره لغات و گرامر شما همانند یک نیتیو روسی می‌شود. همه ما آرزو داریم که بعد از یادگیری هر زبانی مکالمه و لهجه ما همانند مردم بومی آن کشور شود اما همه ما با وجود امتحان روش‌های متفاوت به شکست خورده‌ایم و با ناراحتی و انزجار یادگیری را رها کرده و از ادامه راه منصرف شده‌ایم.
برای رهایی از همه این مشکلات، موسسه زبان احمدرضا ابراهیمی به همراه تیم و اساتید حرفه‌ای و چند زبانه خود، به ابداع سیستم آموزشی رامیت که تحت عنوان راکت است، پرداخته است. این دوره با توجه به نیاز افراد جامعه، پیشرفت روزافزون دنیای ما، ارتقا سریع شما عزیزان و…. به دو صورت VIP Rocket (آموزش زبان در 50 روز) و Tailored Rocket (آموزش زبان در 50 جلسه) برگزار می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان ما می‌توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:

  • تکمیل فرم مشاوره و ثبت نام که در انتهای صفحه درج شده است.
  • پشتیبانی سایت.
  • تماس با ما از طریق شماره 09333558002.