امروزه کلاس زبان انگلیسی با وجود نیازی که برای خانواده ها و افراد روشن است و احتیاجی که در جامعه وجود دارد، برای همه مردم دغدغه است.

به جرات می توان گفت تقریبا 80 یا 85 درصد ایرانیانی که تحصیلات دیپلم یا بالاتر دارند حداقل یک بار در زندگی خود به کلاس زبان انگلیسی فکر یا حتی مراجعه کردند و درصد زیادی هم هستند که خیلی بیشتر از یک بار اقدام کردند. در این میان شاید فقط یکی دو درصد توانسته اند لذت صحبت کردن به زبان انگلیسی را بچشند و تجربه کنند.

IELTS7 Banner 01 8

 

افراد یا در سن کودکی توسط پدر و مادر به کلاس فرستاده می شوند یا در سن نوجوانی و سنین بالاتر خود تصمیم می گیرند در یک کلاس مکالمه زبان انگلیسی شرکت کنند و حداقل این زبان را در حد مکالمه صحبت کردن یاد بگیرند، بلکه بتوانند تفاوتی در زندگی خود ایجاد کنند. اتفاقی که می افتد این است که درصد بسیار بالایی از این تصمیمات و اقدام ها فقط به یک فکر و تصمیم محدود می شود و عملی نمی گردد. در بسیاری از موارد این رویا در ذهن می ماند و حتی هیچ اقدامی نمی کنند. آنهایی که اقدام می کنند نیز بر اساس رخداد برخی اتفاقات با شکست مواجه می شوند و به همین دلیل است که اغلب خروجی کلاس های زبان انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی را آنقدر رضایت بخش نمی بینیم و درصد نارضایتی مردم بسیار زیاد است. نمی توان آموزشگاه ها، مدرسه، سیستم آموزشی کشور و یا کورس های آموزشی را به عنوان مقصر خطاب کرد. شاید درصدی از  این ناکامی و شکست طبیعی باشد. اما قطعا می توان به آن فکر کرد و اقداماتی انجام داد که در روند پیشرفت و عملی شدن این آرزوی دیرینه ی بسیاری از مردم تاثیر کوچکی گذاشت.

کسانی که به زبان انگلیسی فکر می کنند و آموزش زبان انگلیسی یا یادگیری زبان انگلیسی در یک محدوده سنی یا زمانی برایشان یک اولویت می شود، به چند دسته تقسیم می شوند: یک دسته کسانی که فقط به یادگیری فکر می کنند و هیچوقت شاید گام عملی برای آن بر نمی دارند. یکی از دلایلی که هیچگاه گام عملی برای یاذگیری زبان انگلیسی بر نمی دارند شاید ضعف برنامه ریزی باشد. حتی ممکن است با نگاه کردن به تجربه دیگران و ناکام بودن بسیاری از افرادی که اقدام کرده اند و الان ناراضی هستند؛ آنها نیز هیچ اقدامی نکنند. دسته دوم افرادی هستند که شروع می کنند به یادگیری توسط کتاب، کلاس، معلم یا به صورت خودخوان. اما این نوع یادگیری نیز به دلیل عدم برنامه ریزی اغلب با شکست مواجه می شود. دسته سوم افرادی هستند که با برنامه ریزی و تحقیق، شناخت موسسات و اساتید، سعی می کنند بهترین موقعیت و گزینه را انتخاب کنند. این افراد نیز پس از گذشت مدتی به این نتیجه می رسند که زمان زیادی باید صرف کنند تا شاید نتیجه بگیرند پس تصمیم می گیرند که ادامه ندهند و یادگیری را رها می کنند.

اما سوال اینجاست که برای این آموزش و یادگیری چه کاری می توان انجام داد؟

احمدرضا ابراهیمی با سیستم آموزشی طراحی شده توسط خود و دوره منحصر به فرد راکت پاسخی روشن برای این مسئله دارد. وی براساس تجاربی که در موسسه خود داشته و همچنین تجربه ها و سوابق آموزشی شخصی، در حال حاضر راهکارهایی برای هر فردی که می خواهد زبان یاد بگیرد ارائه می کند. در صورتی که متقاضی به راهکارهای ارائه شده عمل کند و تکنیک ها را استفاده نماید، چه به صورت خودخوان و چه با راهبری اساتید با استفاده از یک کورس آموزشی، می تواند نتایج موفقی کسب کند. در این حالت درصد شکست ها و ناکامی های این رویایی که بسیاری از مردم در سر دارند تا حدودی کمتر می شود. هر چند باز هم نمی توان این تضمین را داد که تمامی افراد با تکنیک ها می توانند موفق شوند اما قطعا می توانیم نتیجه را تا اندازه ای تغییر دهیم.

بر اساس تکنیک های احمدرضا ابراهیمی اولین گامی که هر زبان آموز باید بردارد این است که باید از نظر زمانی و فرصت های مربوط به برنامه ریزی، جایی را باید برای زبان خالی کند، در حدی که حتی نیم ساعت در روز باشد. این تایم زمان تمرکز بر روی زبان انگلیسی نام می گیرد. دومین گام اقدام و وارد شدن در یادگیری است. با توجه به فراوانی محتوا و در دسترس بودن محتوای زبان انگلیسی برای هر فردی که به اینترنت دسترسی دارد امروزه یادگیری زبان انگلیسی نمی تواند خیلی هزینه بر، سخت و دست نیافتنی باشد. پس از زمان بندی، برنامه ریزی و اقدام، که این اقدام کردن تنها نصب و راه اندازی یک فیلترشکن بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر و سپس ورود به سایت یوتوب و سرچ اولین کلمه انگلیسی که بلدید می باشد، شما به یک راهبر نیاز دارید تا بتواند شما را از ابتدا تا رسیدن به نتیجه راهبری کند.

براساس زمان بندی گذاشته شده زبان آموز باید هر روز این کار را انجام دهد و بدون درنگ خود را در محتوای واقعی تولید شده توسط بومی های زبان انگلیسی غرق کند و شروع به تمرین کردن و کپی کردن نماید. اما گام های بیشتری هم می شود برداشت برای اینکه این کار هدفمندتر انجام شود و نتیجه بهتری حاصل گردد. چالشی که برای خیلی از افراد وجود دارد عدم برنامه ریزی و نیاز به راهبری و پشتیبانی می باشد چرا که همه ما نیاز داریم برای یادگیری یک مهارت، برنامه ریزی دقیق توسط فردی کارشناس داشته باشیم.

نکته حائز اهمیت برای یادگیری، ضرورت وجود یک مربی و راهبر است که بتواند مشوق خوبی برای هر یادگیرنده باشد. بنابراین در صورتی که با دو گام اول زبان آموز نتواند موفق شود، می تواند از یک استاد یا سیستم آموزشی بخواهد وی را با زمان بندی و برنامه ریزی در مسیری قرار دهد که انتهای آن مسیر به تغییر ایجاد کردن در مهارت های زبانی ختم شود.

دوره های مکالمه زبان انگلیسی و کلاس های آنلاین زبان انگلیسی برگزار شده یا در حال برگزاری در سایت احمدرضا ابراهیمی این شرایط را برای هر متقاضی فراهم می کند تا بتوانند با توجه به زمان بندی که براساس جلسه مشاوره با مجریان آموزشی سایت احمدرضا ابراهیمی دارند، زمان بندی خود را مشخص و استاد خود را تعیین کنند و حتی با استفاده از پکیج های آموزش زبان انگلیسی بتوانند مسیر خود را هموارتر کنند.

برای مراجعه به این دوره ها و پکیج های آموزشی کافیست در سایت احمدرضا ابراهیمی به دوره ها مراجعه کنید، دوره ها را بشناسید، انتخاب کنید و در نهایت این رویای تحقق نیافته را به واقعیت تبدیل کنید.