ما انسان ها در هر لحظه از زندگیمان در حال تصمیم گیری های ریز و درشت هستیم و همین تصمیم گیری ها هستن که مسیر زندگی ما را شکل داده و به کلی تغییر می دهند.
تصمیم گیری در تمامی مباحث به سه شکل ارائه می گردد که عبارتند از: تصمیم گیری های آنی، تصمیم گیری های بلند مدت و تصمیم گیری های همیشگی!
برای یادگیری زبان در ابتدا باید بدانیم که یادگیری زبان خارجه جز کدام یک از دسته های تصمیم گیری ما قرار دارد. به طور مثال اگر در صدد یادگیری زبان آلمانی هستید این موضوع جزء تصمیم گیری های بلند مدت شما است یا آنی؟ به خوبی به این موضوع فکر کنید و تلاش نمایید تا قبل از هر حرکت تصمیمی فکر شده را بگیرید.
در تصمیم گیری موقت شما با توجه به شرایط موجود، تصمیم های آنی و لحظه ای می گیرید. تصمیم گیری های این چنینی نباید برای شما نگران کننده باشند چرا که در صورت خطا کردن، عواقب خطرناکی برای شما ندارند. اما در تصمیم گیری های مدت دار با توجه به شرایط خاص، در برهه ای از زندگی این تصمیمات گرفته می شوند که شاید خطا کردن به آن عواقب سختی را داشته باشد. در تصمیم گیری های همیشگی کار به مراتب سخت تر می شود و شاید بتوان گفت که در مواقعی راه برگشت برای ما بسیار سخت خواهد شد؛ مانند انتخاب در امر ازدواج و یا مهاجرت!

 

IELTS7 Banner 01 8

تصمیم به یادگیری زبان جزء تصمیم های بلند مدت محسوب می شود. اینکه ما دقیقا بدانیم هدفمان از این یادگیری چیست نکته مهمی است چرا که ما قرار است برای رسیدن به این هدف علاوه بر صرف زمان هزینه هایی را نیز متقبل شویم! یادگیری زبان به خودی خود یک ضرورت است اما اینکه ما تشخیص دهیم که به چه زبانی علاقه مند هستیم، هدفمان از این یادگیری چیست، و می خواهیم چقدر زمان و هزینه صرف یادگیری آن کنیم، نیاز به یک تصمیم گیری منطقی و عاقلانه دارد.
وقتی ما تصمیم درستی بگیریم امکان اینکه منصرف شویم یا پشیمان، بالطبع کمتر است. در حقیقت در این شکل تصمیم گیری ها افراد متخصص، با تجربه و اساتید زبان می توانند تاثیرگزار باشند. برای همین منظور ایجاد فضایی در جهت مشاوره دادن به زبان آموزان برای هر موسسه یا آموزشگاه زبان یک الزام است و ما در این راستا تلاش نموده ایم تا با مشاوره دادن به زبان آموزان، مسیری آگاهانه تر و به مراتب روشن تر را به آنها تقدیم نماییم.

تصمیمات زندگی ما را شکل می دهند

جدا از موضوعاتی از جمله انتخاب خانواده، انتخاب محل تولد و چنین موضوعاتی که در حوزه انتخابی ما نیستند، بقیه مسیر زندگی ما حداقل در سن ۱۲ یا ۱۳ سالگی به بعد با توجه به تصمیمات ما رقم می خورند. اینکه دوست داریم چه جور آدمی باشیم، چه هنر یا علمی را بیاموزیم، به چه ورزشی بپردازیم و اینکه دوست داریم چه نوع محیطی برای زندگیمان انتخاب کنیم، همه و همه به تصمیم های خود ما بستگی دارند!
تصمیم به اینکه ما دوست داشته باشیم به جز زبان مادری خود زبان دیگه ای را به عنوان زبان دوم و یا حتی سوم خود برگزینیم، تصمیم کوچکی نیست و نیاز به برنامه ریزی، مشورت و موارد دیگه ای دارد که ما در این مقاله با هم درباره این موضوعات به بحث می نشینیم.
در هر برهه ای از زندگی این تصمیم گیری های درست یا اشتباه ما هستند که باعث می شوند در جای درست یا اشتباه قرار بگیریم و این نکته مهم است که بدانیم تنها این خود ما هستیم که مسئول تصمیماتمان در زندگی خواهیم بود.
آدم های موفق همیشه قبل از اینکه گامی بردارند یک برنامه ریزی منطقی و درست را برای خود انجام می دهند. برنامه ریزی یکی از کلیدهای موفقیت در زندگی است. در بسیاری موارد بزرگ ترین شکست ها نتیجه بی توجهی به اهمیت تصمیم گیری های درست است. به همین منظور برای اینکه میزان خطا و اشتباهاتمان را کاهش دهیم بهتر است با رازهای تصمیم گیری آشنا شده و آنها را در زندگی خود به کار بگیریم.

• بهتر است برای هر تصمیم مهمی که می گیریم درباره آن موضوع خوب تحقیق کنیم تا بتوانیم اطلاعات را قبل از شروع به دست بیاوریم. به طور مثال اگر شما قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید بهتر است قبل از شروع به یادگیری درباره این موضوع کمی تحقیق کرده و اطلاعات کسب کنید. همچنین نیازهای خود را نوشته و با یک برنامه ریزی صحیح در صدد درست انجام دادن آنها برآیید.
• برای یک تصمیم گیری منطقی و درست مشورت با افراد آگاه و با تجربه به ما نتیجه ای درست را خواهد داد و بلعکس اگر با افراد ناآگاه به مشورت بنشینیم به ما نتیجه ای عکس را داده و باعث می شود که ما رفتار اشتباه را در پیش بگیریم.
• مهم ترین نکته ای که شاید باید در تصمیم گیری به آن توجه کنیم زمان انجام کار است. گاهی به این علت که در زمان مناسب و جای مناسب اقدام به کاری ننموده ایم در آن کار موفق نشده و تنها وقت و زمان خود را تلف می کنیم. به طور مثال شما قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید اگر شما یادگیری زبان را به روزهای پایانی موکول نکنید و در زمان مناسب و با خیالی آسوده شروع به یادگیری اصولی این زبان کنید قطعا نتیجه ای بهتر را نسب به زمانی به شما می دهد که با عجله تصمیم به انجام این موضوع بگیرید.
• نکته مهم دیگر درتصمیم گیری این است که نسبت به هدف و تصمیمی که گرفته اید پایبند باشید. اینکه شما تنها تصمیم بگیرید که زبان آلمانی بخوانید کافی نیست. اینکه تصمیم بگیرید و فقط سرکلاس زبان آلمانی حاضر شوید هم کافی نیست. شما باید خود را متعهد به یادگیری بدانید و تلاش خود را به صورت مستمر بکار ببندید تا بتوانید نتیجه خوبی را بدست بیاورید.
• از یادگیری زبان نترسید. اگر آگاهانه تصمیم به یادگیری زبان هدف خود گرفته اید و برای یادگیری آن یک هدف مهم را دنبال می کنید خود را متعهد به انجام آن بدانید و در یادگیری به دنبال سرگرمی باشید.
برای بدست آوردن هر آنچه که می خواهید، برای در دست گرفتن هر آنچه که آرزویش را دارید، فرقی نمی کند شغل خوب باشد یا زندگی آرام یا … شما بهترین گزینه تلاش است. تلاش چیزی است که تفاوت افراد معمولی و افراد موفق را نشان می دهد. افرادی که دست روی دست می گذارند و می خواهند که زندگی به آنها خوشبختی و موفقیت را هدیه دهد نمی توانند مسیر را به آن شکلی که در آرزوی طی نمودن آن هستند، طی نمایند.
در موسسه زبان احمدرضا ابراهیمی، آموزش تنها به آموزش یک زبان ختم نمی گردد و احمدرضا ابراهیمی با تیمی متخصص و البته مشتاق تلاش نموده است تا آموزش زبان را با مشاوره های لازمه در حوزه آشنایی با سبک ها و مهارت های یادگیری همراه نموده و زمینه ساز گام های مثبتی در زبان آموزان و علاقه مندان گردد.
دوره های ارائه شده در این موسسه با دو دوره متفاوت از جمله دوره راکت زبان های خارجه و همچنین دوره های همیاد همراهگردیده اند که از ویژگی های مهم این دو دوره می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– بهره گیری از اساتید متخصص و چند زبانه
– دسترسی رایگان زبان آموزان به اپ تخصصی آموزش زبان ARE
– پشتیبانی آنلاین
– آموزش آنلاین زبان و خصوصی زبان
– بهره گیری از روش آموزشی رامیت

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آشنایی با دوره ها دارید، می توانید از طریق تکمیل بخش زیر اقدام به دریافت مشاوره نموده و با ثبت شماره تماس خود، منتظر تماس کارشناسان ما باشید. همکاران ما تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا به صورت تمام وقت در کنار شما بوده و مشاوره های لازمه در حوزه آموزش زبان و فرایندهای یادگیری را به شما عزیزان بدهند.