IELTS7 Banner 01 8

پاسخ به درخواست دیگران به زبان انگلیسی چه به صورت مثبت یا منفی موضوع آموزش در این قسمت قرار گرفته است چرا که  در زندگی روزمره با آن برخورد می کنید و همین دلیل کافی است تا به عنوان یکی از موضوعات آموزشی در موسسه آموزش زبان احمدرضا ابراهیمی انتخاب شود. همانطور که می دانید نیاز زبانی افراد بر اساس شغل یا موقعیت و شرایط زندگی افراد متفاوت است اما بعضی از مباحث هستند که شما در هر موقعیتی که باشید به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. سعی ما بر این است که با انتخاب موضوعات کارآمد شرایط یادگیری رایگان زبان انگلیسی را برای تمامی علاقه مندان فراهم کنیم.
اگر شخصی از شما درخواستی داشته باشد و پاسخ شما مثبت باشد شما می توانید از عباراتی مانند مثال های زیر استفاده کنید و موافقت خود را با درخواست مطرح شده اعلام کنید. مثلا شخصی می خواهد یک خودکار از شما قرض بگیرد و می پرسد:
?Can I borrow a pen

برای جواب می توانید این عبارات را استفاده کنید:
.Yeah, no worries
.Yeah, of course
.Yeah, no problem
.Certainly

 

حالا اگر پاسخ شما به هر دلیلی منفی باشد و بخواهید آن را در قالب جمله یا عبارتی بیان کنید می توانید از عبارات زیر استفاده کنید. مثلا شخصی می خواهد از وسایل شخصی شما مانند خمیر دندانتان استفاده کند.
?Can I borrow your toothpaste

در پاسخ دادن به این درخواست و نشان دادن عدم رضایت خود می توانید از عبارت های زیر استفاده کنید:
.I’m afraid not
.Certainly not
.To be honest I’d rather not  

 

در این جا به بعضی دیگر از عبارت هایی که شما می توانید در موقعیت های مختلف به کار ببندید می پردازیم. فرض کنید کسی می خواهد در یک رستوران کنار شما سر میزی که نشسته اید بنشیند و درخواستش را مطرح می کند که اگر پاسخ شما مثبت باشد از این عبارات می توانید استفاده کنید:
.Yes, of course
.It’s all yours
.please go ahead

وقتی که می خواهید پاسخ منفی به طرف مقابل خودتان بدهید این عبارات مناسب هستند:
.I’m sorry, but it’s taken
.I’m sorry, but someone is already sitting there

در شرایطی که شخصی از شما می خواهد که کاری را برایش انجام دهید اگر جواب شما مثبت است و قبول می کنید که کاری برای طرف مقابل انجام دهید بهتر است این گونه پاسخ دهید:
.I’d love to
.Yeah, of course

حالا اگر تمایل ندارید کاری برای آن شخص انجام دهید می توانید از این جملات برای نشان دادن پاسخ منفی خود استفاده کنید: (برای تلفظ صحیح جملات کلیپ را تماشا کنید.)

.I’m sorry, but I can’t
.I’m afraid I can’t

 

 

امیدوارم تماشای این کلیپ و همچنین مطالب این قسمت که بخشی از آموزش رایگان زبان انگلیسی در سایت احمدرضا ابراهیمی است برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. آموزش آنلاین زبان انگلیسی که موقعیت یادگیری را برای همه علاقه مندان فراهم کرده است. این محتوای آموزشی که بر اساس نیاز زبان آموزان توسط اساتید هدفمند و فرهیخته موسسه آموزش زبان آنلاین احمدرضا ابراهیمی تهیه شده امکان آموزش فشرده زبان انگلیسی و آموزش زبان در کوتاه مدت را نیز در اختیار شما خوبان قرار می دهد. شما با برنامه ریزی زمانی و هدف گذاری خود می توانید از این محتوا بهره کافی را ببرید.
در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی  آموزش به صورت آنلاین قابلیت دستیابی برای همه را پیدا کرده است. شما می توانید با مطالعه محتوا و تماشای کلیپ ها در این جا به یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان و آنلاین بپردازید. در این جا لینک بعضی از مقالات آموزش زبان انگلیسی قرار داده می شود:مقایسه کردن به زبان انگلیسی، سلام کردن به زبان انگلیسی، بهترین جملات انگلیسی برای شروع مکالمه، بهترین موسسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی و صحبت کردن درباره خاطرات گذشته به زبان انگلیسی
موسسه زبان آنلاین احمدرضا ابراهیمی 
علاوه بر آموزش رایگان زبان انگلیسی دوره های آموزش فشرده آنلاین زبان انگلیسی که همان دوره های راکت یا آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز هستند را برگزار می کند. این موسسه این دوره ها را برای زبان های آلمانی، عربی، اسپانیایی، ترکی، چینی و روسی نیز به سبک راکت یا آموزش زبان در ۵۰ روز ارائه می دهد. شما علاقه مندان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان برای یادگیری در زمینه زبان دلخواه تان فرم زیر را تکمیل کرده یا با شماره های ۰۳۱۳۷۴۴۵۰۰۱ و ۰۹۳۳۳۵۵۸۰۰۲ تماس حاصل فرمایید.